GYMEXTREME
بدنسازی - فیتنس

کرانچ

0 118

آموزش حرکت کرانچ

در ویدیو زیر نحوه اجرای حرکت حرکت کرانچ را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

ویژگی های حرکت
نام حرکت کرانچ
نام های دیگر
نام انگلیسیCrunch
عضله هدفشکم
عضله کمکی
حرکات شکم

آموزش حرکت کرانچ

تمرکز این حرکت بر روی عضلات شکم بوده و یکی از رایج ترین حرکات شکم می باشد به طوری که می توان
گفت هر ورزشکار مبتدی این تمرین را حداقل یکبار انجام داده است. اکثر حرکات شکم همچون این تمرین
تاثیر گزار هستند. با این حال توصیه می شود بجای اینکه تکرار های حرکت را مانند ورزشکاران ماراتون انجام
دهید تمرین را با حرکات دیگری چون پلانک، لگ ریز آویزان و ….. ترکیب کرد. درازنشست جای خود را به
مرور زمان به این حرکت داد، چرا که اغلب ورزشکاران بر این باور هستند که دراز نشست باعث ایجاد آسیب
و درد در ناحیه کمر می شود.

۱- به صورت تاق باز روی میز درازکشیده زانو ها را خم کرده و کف دست ها را روی سینه بگزارید.

۲- بازدم کرده و با فشار به عضلات شکمی بالا تنه را بالا بیارید.

۳- زمانی که عضلات شکمتان به طور کامل فشرده و پشتتان از زمین کنده شد، به آرامی به نقطه
شروع بازگردید.

نکات مهم

۱- عمل دم و بازدم را با نهایت توان انجام دهید .

۲- اگر ناحیه پشتی بدنتان اذیتتان می کند بهتر است حرکاتی که نیازی به کشش و چرخش ندارند
را اجرا کنید.

۳- از گزاشتن دست ها پشت سر پرهیز کنید، این کار باعث آسیب دیدگی ناحیه بالایی ستون
فقرات بدنتان می شود.

۴- سعی کنید بدن خود را هموار صاف نگه داشته و کمر خود را کمی خم نگه دارید.

۵- باسن و عضلات شکم را فشرده و بدن را از پاها تا شانه ها صاف نگه دارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.