انواع حالت های پرس پا

انواع-حالت-های-پرس-پا

انواع حالت های پرس پا

اگر به دنبال راه هایی برای توسعه و سازگاری روز پا هستید ، باید تغییرات مختلف قرارگیری پا را در دستگاه پرس پا امتحان کنید.

انواع حالت های پرس پا
پرس پا باز

انواع حالت های پرس پا : پرس پا باز

با جدا کردن بیشتر پاها از هم، تمرکز بر روی بخش درونی عضلات چهارگانه شما افزایش میابد. این حرکت مشابه حرکت اسکوات سومو است.

پرس پا جمع

انواع حالت های پرس پا : پرس پا جمع

با نزدیک کردن پاها به یکدیگر ، عضلات خارجی ران را بیش از دیگر عضلات 4 سر ران وارد کار می شوند. توجه داشته باشید که با قرار دادن پاها در کنار هم تمرکز بیشتری بر روی عضلات چهار سر ران خواهید داشت ، بنابراین این یک تغییر بسیار خوبی است برای هدف گیری بیشتر عضلات خارجی ران.

پرس پا بالای صفحه

انواع حالت های پرس پا : پرس پا بالای صفحه

قرار دادن پاها بالاتر از حال عادی صفحه پرس پا، همسترینگ و باسن را برای هر چه بیشتر فعال شدن تشویق می کند، که فشار را از چهارسر ران می گیرد. این حالت از پرس پا یک جایگزین عالی برای حرکت ددلیفت و حرکت پشت ران است. بیشتر افراد متوجه می شوند که در این حالت قادر به تحمل بیشترین وزن هستند.

پرس پا پایین صفحه

انواع حالت های پرس پا : پرس پا پایین صفحه

قرار دادن پاها پایین صفحه دستگاه پرس پا کاملاً الگوی فشار بر عضلات پا را تغییر می دهد. این حرکت بهترین جایگزین برای اسکات است ، اما اگر از درد زانو رنج می برید ،در اجرای این حرکت مواظب زانو های خود باشید.

فواید حرکت پرس پا

  • این گزینه عالی برای کسانی است که به دلیل درد کمر یا زانو در اجرای حرکت اسکات مشکل دارند ، زیرا با اینکه عضلات پا را به خوبی به چالش می کشد، باعث کاهش فشار و استرس در پشت و کمر می شود.
  • کشش زانوها در برابر فشار ارائه شده توسط پرس پا ، باعث تمرین دهی عضلات داخل و خارج ران نیز می شود.
  • عمل کشیدن باسن در این حرکت ، ماهیچه های باسن یا و سرینی شما را تمرین می دهد.
  • اثر تحمل فشار پرس پا باعث تقویت استخوان های پاها می شود.
  • پرس پا مفاصل زانو و ران شما را تقویت می کنند.
  • از پرس پا می توان برای ایجاد قدرت و یا عضله سازی بسته به نوع تمرینی که انجام می دهید استفاده کرد.

تنها مشکل اجرای پرس پا استاندارد این است که عضلات به مرور به حرکت عادت کرده و در نتیجه اجرای حرکت تغییراتی را در عضلات ایجاد نخواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا