محاسبه کراتین مورد نیاز روزانه

کراتین مورد نیاز روزانه

کراتین آمینو اسیدی است که بدن برای تامین انرژی از آن استفاده میکند. از کراتین برای حجم دهی عضله، افزایش قدرت و توان و تامین انرژی عضلات استفاده می شود. بدن افراد با توجه به شرایط (سن، قد وزن و متابولیسم) نیاز به مقدار به خصوصی از کراتین را دارد که این مقدار را میتوان با فرم محاسبه کراتین مورد نیاز روزانه بدست اورد.

محاسبه کراتین مورد نیاز روزانه

علاوه بر نکات بالا کراتین در کاهش استرس اکسیداتیو ، بهبود متابولیسم گلوکوز، افزایش تراکم مواد معدنی استخوان بسیار موثر است.

کراتین مورد نیاز روزانه

دوره بارگیری کراتین

عموما برای اشباع عضلات با کراتین، بدن را به مدت 5 الی 7 روز با کراتین بارگیری میکنند. این عمل باعث دستیابی سریعتر به نتایج عالی می گردد.

نحوه مصرف کراتین در دوره بارگیری

برای مثال اگر مقدار فاز بارگیری در نتایج محاسبه کراتین مورد نیاز روزانه شما 20 گرم باشد باید دوز مصرفی تان را به 4 وعده 5 گرمی تقسیم بندی نمایید و مطمئن شوید به مدت 5 الی 7 روز این میزان را مصرف نمایید

البته اگر شما وقفه کوتاهی در مصرف کراتین داشتید یا تصمیم به مصرف با دوز کم دارید نیازی به دوره بارگیری ندارید. البته مصرف کراتین با مقدار کم نیاز به زمان بیشتری برای نشان دادن نتایج دارد.

بارگیری کراتین

دوره نگه داری کراتین

دوره نگه داری کراتین معمولا بعد از دوره بارگیری شروع می شود. در این دوره دوز پایینی از کراتین برای جایگزینی کراتین از دست رفته عضلات مصرف می گردد. این میزان معمولا یک چهارم میزان کراتین دوره بارگیری می باشد.

دوره نگه داری باید به طور مستمر پس از دوره بارگیری مصرف شود.

نگه داری کراتین

کراتین چیست؟

کراتین آمینو اسیدی است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و در برخی از غذا ها نیز یافت می شود. وظیفه آن تولید ATP آدنوزین تری فسفات می باشد ATP نیز تامین کننده سوخت عضلات می باشد.

آیا کراتین استرویید می باشد ؟

نه استرویید ها در برخی از کشورها غیر قانونی بوده و بسیار خطرناک می باشند. ولی کراتین قانونی بوده و قابل دسترس برای هر کسی می باشد حتی سازمان های ورزشی.

آیا کراتین عضله سازی می کند ؟

در مطالعات بدنسازی بسیاری کراتین باعث افزایش حجم عضلانی، قدرت و استقامت گشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا