GYMEXTREME
بدنسازی - فیتنس

ددلیفت

0 2,341

آموزش حرکت ددلیفت

در ویدیو زیر نحوه اجرای حرکت ددلیفت را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

ویژگی های حرکت
نام حرکتددلیفت
نام های دیگر
نام انگلیسی Dead Lift
عضله هدف ران
عضله کمکی شکمساق پا – باسن – عضلات پشت
عضلات پا

آموزش حرکت ددلیفت

ددلیفت یکی از معروف ترین حرکات بدنسازی و یک تست اساسی برای قدرت آزمایی تمام بدن می باشد.
این حرکت در بین ورزشکاران بدنسازی ، پاورلیفت و کراس فیت محبوبیت بسیاری دارد.تمرکز ددلیفت
 در بلند کردنوزنه سنگین از روی زمین بدون یاری گرفتن از هر گونهابزار است.
ددلیفت جزء یکی از سه حرکت اصلی پاورلیفتینگ میباشد.بدنسازان از ددلیفت برای تقویتعضلات پشت
استفاده میکنند.
ددلیفت در اصل روی عضلات همسترینگ تمرکز می کند.با این حال یک حرکت ترکیبی کاملی است که
عضلات پشت ، باسن ، همسترینگ ، بازو ها و شکم را درگیر می کند.
این حرکت نیازمند مهارت و تجربه زیادی بوده و نباید توسط هر کسی انجام بگیرد.
چنانچه در انجام حرکت ددلیفت به مشکل بر خوردید می توانید از مدل های دیگر این حرکت شروع کنید.

۱-هالتر را بالای بند کفش های خود قرار داده و دستان خود را به اندازه شانه روی هالتر قرار می دهیم.

۲-با فشار به ناحیه لگن خود هالتر را از زمین بلند میکنیم تا به حالت ایستاده برسیم.

۳-با عقب دادن باسن و مقداری کج کردن زانو ها هالتر را شروع به پایین آوردن میکنیم.

۴-با برگشت به نقطه اول حرکت را دوباره تکرار می نماییم.

نکات مهم

۱-هالتر هواره باید به بدن نزدیک باشد.

۲-دد لیفت اسکات نیست ، پایین نگه داشتن ناحیه لگن و باسن در بلند کردن وزنه های سنگین شما را ناتوان می کند.

۳-با فشار بر روی عضلات زیربغل از فاصله افتادن بین بدن و هالتر جلوگیری نمایید .

۴-ناحیه لگن باید پایین تر از شانه ها باشد.

۵-نحوه قرار گرفتن گردن کاملا سلیقه ای است ، برخی موازی و برخی بالا نگه می دارند.

۶-اصولا باید هالتر را تا ساق پای خود پایین بیاوریم ولی این خود نیز به ستون فقرات و قد افراد بستگی دارد.

۷-زاویه پا نیز کاملا بستگی به سلیقه افراد دارد و این خود نیز بستگی به اناتومی لگن شما بستگی دارد.

۸-سرشانه های خود را به هیچ وجه عقب نکشید.چون ناکارامد بوده و باعث عقب رفتن دست ها می شود
و این محیط لازم برای انجام اصولی حرکت را از شما می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.