GYMEXTREME
بدنسازی - فیتنس

کرانچ معکوس

0 116

آموزش حرکت کرانچ معکوس

در ویدیو زیر نحوه اجرای حرکت کرانچ معکوس را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

ویژگی های حرکت
نام حرکتکرانچ معکوس
نام های دیگر
نام انگلیسیReverse Crunch
عضله هدفشکم
عضله کمکی
حرکات شکم

آموزش حرکت کرانچ معکوس

تمرکز این حرکت بر روی عضلات شکم بوده و یکی از رایج ترین حرکات شکم می باشد به طوری که می توان
گفت هر ورزشکار مبتدی این تمرین را حداقل یکبار انجام داده است. اکثر حرکات شکم همچون این تمرین
تاثیر گزار هستند. با این حال توصیه می شود بجای اینکه تکرار های حرکت را مانند ورزشکاران ماراتون انجام
دهید تمرین را با حرکات دیگری چون پلانک، لگ ریز آویزان و ….. ترکیب کرد. درازنشست جای خود را به
مرور زمان به این حرکت داد، چرا که اغلب ورزشکاران بر این باور هستند که دراز نشست باعث ایجاد آسیب
و درد در ناحیه کمر می شود.

۱- به صورت تاق باز روی میز درازکشیده و پاها را کاملا صاف نگه دارید.

۲- دست ها کنار بدن به طوری که کف دست به سمت زمین باشد. دست ها باید در تمام اجرای پروسه حرکت ساکن باشند.

۳- پاها را جمع کنید به طوری که ران ها عمود بر زمین و زانو تا کف پاها با زمین موازی باشند.نقطه سروع حرکت.

۴- همزمان با دم کردن نقس پاها را به سمت بالا تنه خود حرکت دهید.

۵- در پایان حرکت زانو ها باید با سینه تماس داشته باشد.

۶- انقباض عضلات را برای چند ثانیه نگه داشته و دوباره به حالت اولیه برگردید.

نکات مهم

۱- حرکت را به آرام و تحت کنترل انجام دهد.

۲- این حرکت برای هوازی های پر شدت مناسب نیست چرا که نیاز به اجرای آرام دارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.