محاسبه یک تکرار بیشینه یا 1RM

محاسبه یک تکرار بیشینه یا 1RM

یک تکرار بیشینه شما میزان وزنه ای است که یک حرکت را فقط یک تکرار بتوانید انجام دهید نه دو تکرار

برای مثال اگر شما حرکت پرس سینه را با وزنه 50 کیلوگرمی 10 تکرار می توانید انجام دهید، با وزنه 67 کیلوگرمی فقط 1 تکرار قادر به انجام خواهید بود . این یک تکرار را یک تکرار بیشینه یا 1RM شما می نامیم.

علاوه بر این محاسبه گر 1RM میزان وزنه هر رنج تکرار را برایمان نمایش می دهد. یعنی اگر در حرکت پرس سینه با وزنه 50 کیلویی قادر به انجام ده تکرار باشیم برای 5 تکرار بهتر است وزنه را به 58 کیلو ازایش دهیم.

یا اگر در حرکت پرس پا با وزنه 100 کیلویی قادر به انجام 10 تکرار باشیم در وزنه 120 کیلویی بهتر است حرکت را 4 تکرار انجام دهیم

محاسبه یک تکرار بیشینه یا 1RM : محاسبه گر

توسط این محاسبه گر لازم نیست وزنه های سنگین و متفاوت را پی در پی امتحان کنید تا یک تکرار بیشینه یا 1RM خود را بدست بیاورید . کافیست میزان وزنه و تعداد تکراری را که می توانید یک حرکت را انجام را در فرم زیر وارد کنید تا ما برای شما این کار را ساده کنیم.

ممکن است با خودتان فکر کنید زمانی که با همچون وزنه ای تمرین نمیکنید، یک تکرار بیشیه یا 1RM به چه دردتان میخورد ؟ بیایید فرض کنیم وقت آن رسیده که برنامه تمرینیتان را تغییر دهید، و در برنامه جدیدتان که توسط مربی تنظیم شده در حرکتی از شما خواسته تا با 60 درصد 1RM آن را انجام دهید.

چگونه محاسبه یک تکرار بیشینه یا 1RM خود را انجام دهیم ؟

برای این کار شما مجبور هستید تا یک تکرار بیشینه (1RM) خود را با انجام هر حرکت با انواع وزنه سنگین بدست آورید.متاسفانه انجام این کار ها ممکن است بسیار سخت و زمان بر باشد و نیاز به دقت بسیار بالایی دارد تا از هر نوع آسیب دیدگی به دور باشید.

خوشبختانه شما می توانید بدون نیاز به امتحان کردن هر حرکت با وزنه های سنگین یک تکرار بیشینه (1RM) خودتان را اندازه گیری نمایید

محاسبه گر یک تکرار بیشینه یا 1RM چگونه کار می کند

اگر بر فرض مثال شما می توانید حرکتی را با وزنه 100 کیلوگرم 10 تکرار انجام دهید نه بیشتر ، بر این اساس ما میتوانیم با فرمول محاسبه 1RM علاوه بر اینکه یک تکرار بیشینه (1RM) شما را محاسبه نماییم، در صد های مرتبط با آن را نیز برایتان محاسبه کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا