GYMEXTREME
بدنسازی - فیتنس

استپ اپ با هالتر (حرکت پله)

0 597

آموزش حرکت استپ اپ – حرکت پله

حرکت استپ اپ با هالتر

   دانلود ویدیو

ویژگی های حرکت
نام حرکتاستپ اپ با هالتر
نام های دیگرحرکت پله
نام انگلیسیBarbell step up
عضله هدفران
عضله کمکیشکم-ساق پا-باسن-عضلات پشت

عضلات پا

 

 

 

 

 

 

 

بررسی حرکت استپ اپ هالتر

 

 

حرکت استپ اپ با هالتر  یا حرکت پله عضلات پا  را
هدف گیری کرده و تمرکز اصلی این حرکت بر روی عضلات  چهارسر ران می باشد.
این حرکت گونه تغییر یافته حرکت لانج (لانگ-Lunge) و مدل پیشرفت حرکات استپ اپ (Step-Up) و
استپ اپ با دمبل  (Dumbbell-Step-Up) میباشد . ورزشکاران نیز در این حرکت میتوانند از وزنه های
بیشتری نسبت به استپ اپ با دمبل استفاده کنند.

اموزش حرکت استپ اپ هالتر

 

 

۱-در مقابل پله یا مانعی که به طور میانگین از زمین ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر بلند تر باشد قرار بگیرید.

۲-هالتر را بر روی کول های خود گزاشته و حرکت را با قدم گزاشتن روی پله یا مانع آغاز می کنیم.

۳-با فشار بر روی پای جلو به سمت جلو می رویم تا زانویمان باز شده تا به حالت ایستاده برسیم.

۴-به آرامی به حالت قبلی باز می گردیم.

نکات مهم 

 

 

۱-اگر در بلند کردن  پای جلو مشکل دارید با فشار به پنجه پای عقب حرکت را انجام دهید.

۲-این حرکت نسخه پیشرفته حرکات قبلی : استپ اپ و استپ اپ با دمبل میباشد و برای انجامش باید
در مرحله اول از حرکات مبتدی شروع نمایید.

۳-این حرکت به محیط بیشتری نیاز دارد پس در هنگام انجام ان مخصوصا در محیط شلوغ احتیاط کامل
داشته باشید.

۴-اگر خواستار فشار بیشتری بر روی عضله خود هستید به جای تعویض پا ،تکرار های ست را با یک پا تمام
کرده و سپس تعویض نمایید.

۵-برای سرعت بخشیدن به حرکت از نوسان دادن و یا هجوم بردن به سمت جلو پرهیز کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.