درخواست برنامه بدنسازی
حرکات پاحرکات بدنسازیحرکات چند مفصلیحرکات دمبلحرکات قدرتی بدنسازیحرکات مبتدی بدنسازی

اسکات دمبل

آموزش حرکت اسکات دمبل

در ویدیو زیر نحوه اجرای حرکت اسکات دمبل را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

بخش دانلود

ویژگی های حرکت
نام حرکتاسکات دمبلنوع حرکتقدرتی
نام های دیگراسکوات دمبلاسکات با دمبل مکانیزم حرکتچند مفصلی
نام انگلیسیDumbbell Squat نوع نیروفشاری
عضله هدفران سطح حرکتمبتدی
عضلات کمکی ساق پا – باسن – پشت رانتجهیزات لازمدمبل
اسکات-دمبلاسکات-دمبل

آموزش حرکت اسکات دمبل

عضلات قوی پا نه تنها باعث زیباتر دیده شدن بدن یک ورزشکار می شوند بلکه یکی از بخش های مهم بدن نیز می باشند بطوریکه می توان با صراحت گفت حرکت ما بستگی به این عضلات دارد، پس ساخت پایین تنه قوی یک مساله حیاتی می باشد.
متاسفانه اکثر افراد از روز پا در برنامه خود چشم پوشی می کنند چون معتقد هستند که پاها در طول روز تمرین می بینند. شاید هم چون عضلات بزرگی هستند و دیدن پیشرفت در آنها نیازمند زمان می باشد دلیل دیگری باشد. این کار اشتباه است و عضلات پا باید هفته ای یکبار تمرین داده شوند.

۱-دمبل ها را در کنار خود نگه دارید.

۲-زانو های خود را اندکی خم کرده پشت خود را صاف و سینه را به بیرون بدهید، این نقطه شروع
حرکت می باشد.

۳-صاف ایستاده و به تدریج بدن خود را پایین بیاورید. همین پایین آمدن به سمت جلو خم نشوید.ناحیه
لگن باید به طرف بیرون مایل باشد.

۴-تا جایی که می توانید پایین یا تا زمانی که ران های خود را با زمین موازی کنید پایین بیایید، سپس به
آرامی و فشار به پاشنه های خود بلند شوید.

نکات مهم

۱-همواره در انجام هر گونه اسکاتی پشت خود را صاف نگه دارید. با نگه کردن به سمت جلو، بیرون نگه
داشتن سینه، و عقب بودن سرشانه ها از صاف نگه داشتن پشت خود می توانید مطمئن شوید.

۲-برای بلند شدن همواره از پاشنه پا های خود کمک بگیرید.مفاصل ران باید مستقیما به پایین خم شدن نه
به جلو.از وزنه های سبک استفاده کرده و نحوه ایستادن خود را در آینه کامل کنید.زانو های شما نباید به
سمت بیرون و جلوتر از پنجه های پایتان باشد.

۳-حرکت اسکات زمانی کامل می شود که  مفاصل ران با زمین موازی شوند.

۴-هنگام پایین آمدن یا بالابردن از جمع و باز کردن زانوها خودداری نمایید.این کار آسیب جدی به مفاصل
زانوها وارد می کند.

۵-به هیچ به سمت پایین نگاه نکنید، این کار باعث گرد شدن پشت می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن