جلو بازو چکشی دمبل

جلو بازو چکشی دمبل نوعی از تمرین جلو بازو است و عضلات بالای بازو (جلو بازو) و پایین بازو (ساعد) را هدف قرار می دهد. در حالی که این تمرین تقریبا همیشه با دمبل انجام می شود، می توانید آن را با سیم کش نیز انجام دهید. جلو بازو چکشی یکی از بهترین تمرین ها برای رشد جلو بازو است و به هر برنامه تمرینی اضافه شود ، نتایج چشم گیری در پی خواهد داشت.

ویژگی های حرکت جلو بازو چکشی دمبل

نام حرکت: جلو بازو چکشی دمبل
نام ها دیگر:
نام انگلیسی: Standing Hammer Curl
عضله هدف: جلو بازو
عضلات کمکی:

نوع حرکت: قدرتی
مکانیزم حرکت: تک مفصلی
نوع نیرو: کششی
سطح حرکت: مبتدی
تجهیزات لازم: دمبل

جلو-بازو-چکشی-دمبل-کوچک-2
جلو-بازو-چکشی-دمبل-کوچک-1

آموزش حرکت جلو بازو چکشی دمبل

برای اجرای این تمرین ، تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت دمبل است. این تمرین یادگیری ساده ای دارد و برای مبتدی ها توصیه می شود. البته لازم به ذکر است که اگر این تمرین را با فرم صحیح اجرا نکنید ، رشد عضلات مورد هدف (جلو بازو) را کاهش می دهید و اغحتمال اسیب دیدگی را افزایش می دهید.

1- یک جفت دمبل بردارید و آن ها را طوری نگه دارید که کف دست های شما رو به همدیگر باشند.

2- با استفاده از جلو بازو ، دمبل ها را تا ارتفاع سینه خود بلند کنید.

3- پس از بلند کردن دمبل ها ، به ارامی آن ها را پایین بیاورید و به نقطه شروع برگردانید.

4- سپس ، تکرار کنید.

عضلات درگیر جلو بازو چکشی دمبل

عضله درگیر در حرکت جلو بازو دمبل چکشی ، جلو بازو است. عضلات ساعد کم و بیش درگیر می شوند و به عضلات جلو بازو برای به اتمام رساندن تمرین کمک می کنند.

عضلات-درگیر-جلوبازو-چکشی-دمبل

عضله هدف : جلو بازو

██ عضله کمکی :

██ عضله تثبیت کننده: ساعد

اشتباهات رایج جلو بازو چکشی دمبل

سرعت بالا در هنگام انجام تمرین
جلو بازو چکشی ، تمرینی است که دامنه حرکتی بزرگی ندارد ، به همین دلیل باید تمرین را به آرامی اجرا کرد تا از نتایجی که تمرین به همراه دارد برخوردار بود. سعی داشته باشید مدت زمان پایین آوردن وزنه را افزایش دهید تا عضلات برای مدت زمان بیشتری درگیر باشند و رشد بیشتری داشته باشند.

باز کردن آرنج ها در هنگام اجرای تمرین
باز کردن آرنج ها در حین اجرای تمرین ، عضلات دیگر را درگیر می کند و هرچه عضلات دیگر بیشتر درگیر شوند ، عضلات مورد هدف (جلو بازو) کمتر درگیر می شوند و عملکرد شما تحت تاثیر منفی قرار می گیرد. سعی داشته باشید آرنج های خود را ثابت نگه دارید و همواره در کنار بدن خود نگه دارید.

استفاده از تکانه
استفاده از تکانه برای احرای تمرین ، رشد عضلات را به صورت چشم گیری کاهش می دهد. سعی داشته باشید بدن خود را همواره ثابت نگه داشته باشید و عضلاتی غیر از عضلات هدف را درگیر نکنید.

نکات مهم جلو بازو چکشی دمبل

1- برای کاهش قابلیت استفاده از تکانه ، تمرین را در حالت نشسته انجام دهید. این گونه ، بدن شما از ثبات بیشتری برخوردار است و در نتیجه استفاده از تکانه سخت تر است. همانطور که قبلا ذکر شد ، بدن خود را همواره ثابت نگه دارید و تنها زمانی از تکانه استفاده کنید که سعی دارید تکرار های نیمه تمام پس از چند ست تمرین اجرا کنید.

2- اگر حس می کنید از ناتعادلی عضلات رنج می برید ، سعی داشته باشید بر بازوی ضعیفتر ، دو یا سه تکرار بیشتر تمرین اجرا کنید. این گونه ، ناتعادلی عضلات به مرور از بین می رود.

3- به خاطر داشته باشید که بعد و هنگام تمرین ، آب کافی مصرف کرده و سوخت مور نیاز بدن خود را تامین کنید.

حرکات جایگزین جلو بازو چکشی دمبل

2 دیدگاه دربارهٔ «جلو بازو چکشی دمبل»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا