درخواست برنامه بدنسازی

ده ماده غذایی حجم دهنده

ده ماده غذایی حجم دهنده

ده ماده غذایی حجم دهنده برای افزایش عضلات بدنی
شما می توانید بدون تمرین نیز عضله سازی کنید،چطور؟ این راز در تغذیه نهفته است.
من در سابقه چندین ساله مربی گریم متوجه این مساله شدم که افراد سخت تمرین می کنند، ولی هیچ اهمیتی به
تغذیه خود نمی دهند.
 پس در نتیجه وقت و تلاشی که در تمرین به خرج می دهند به هدر می رود.چرا موفقیتشان را به خطر می اندازند؟
چون فکر می کنند مساله تغذیه بسیار پیچیده بوده و سعی می کنند از این مساله چشم پوشی کنند

ولی چشم پوشی از تغذیه بهتر یک گزینه انتخابی نیست. دانستن چگونگی تغذیه باعث کمک به تناسب اندام و افزایش
قدرت بدنتان کمک می کند.

برای شروع لیستی از ده ماده غذایی برای افزایش وزن و حجم عضلانی شما آماده کرده ایم.

bigstock diced raw beef meat on the cut 66503968 839x560

1- گوشت قرمز

برای دست یابی به حجم عضلانی، گوشت قرمز باید اساسی ترین بخش تغذیه شما باشد.
گوشت قرمز پر از چیزهایی است که برای رشد عضلات مهم است. شامل آهن، زینک، ویتامین ب. همچنین
بدن را با پر کیفیت ترین پروتئین تامین کرده و حاوی مقدار زیادی آمینو اسید است که با ترکیب با انسولین رشد
عضلانی افزایش می یابد. برای کسانی که خواهان لاغری و چربی سوزی هستند نیز خبر خوب – 85 گرم
گوشت قرمز مقدار پروتئین 1 فنجان و نیم لوبیا را تامین می کند، با فرق اینکه نصف کالری لوبیا را تامین
می کند.

bigstock Roast Chicken With Red And Gre 6732409 840x560

2-گوشت مرغ

همانند گوشت قرمز، مرغ نیز منبع سرشاری از پروتئین است که برای تقویت، بازیابی و ریکاوری عضلات 
بسیار مهم است. و البته روش های گوناگونی برای پخت و آماده سازی آن است.

cottage cheese 1

3-پنیر دلمه

بیشتر افراد این را نمی دانند ولی تقریبا تمامی پنیر دلمه را پروتیئن کازئین تشکیل می دهد. کازئین پروتئین
دیر جذبی بوده و در نگه داری عضله تمام عیار است. این خاصیت برای افرادی که مجبور هستند برای مدت
زمان زیادی چیزی نخورند بسیار عالی است. پنیر دلمه منبع مهمی برای ویتامین B12 و کلسیم می باشد.

images

4-تخم مرغ

تخم مرغ حاوی پروتئین با کیفیت، 9 گونه اسید آمینه ضروری، کولین، چربی های مفید و ویتامین D می باشد.
ارزش تخم مرغ نسبت به قیمت آن بسیار با صرفه است. طبق مطالعات اخیر تخم مرغ برای سلامت بدن زیان آور
نیست.

whey

ده ماده غذایی حجم دهنده

5-پروتئین وی

دلیل  معروفیت و پر طرفدار بودن مکمل های پروتئین وی : فراهم سازی سریع و مناسب منبع پروتئین به قیمت
مناسب می باشد. یک پیمانه از پروتئین میکس شده در شیکر بعد از تمرین در حجم گیری بدن بسیار تاثیر گزار
می باشد. ولی هنوز بسیار مهم است که پروتئین با کیفیت مورد نیاز بدن را با غذا تامین کنید.

tunasteaksonplate

6-ماهی

گوشت ماهی پروتئین زیاد، چربی کم و پر از اسید چرب های امگا 3 می باشد. امگا 3 بخاطر کمک به
چربی سوزی و اطمینان از عملکرد مناسب فرآیند های بدن همچون متابولیسم بسیار ضروری است.

ده ماده غذایی حجم دهنده

oatmeal

7-جو دو سر پرک

جو پرک بخاطره پایین بودن شاخص گلیسمیک و حداقل پردازش آن منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات
است. مزایای یک رژیم با شاخص گلیسمیک کم:

  • مواد مغذی برتر و فیبر زیاد
  • سیر شدن سریع
  • کاهش گرسنگی
  • کاهش انرژی مورد نیاز
  • چربی سوزی

به طور خلاصه، غذاهایی با گلیسمیک کم چربی سوزی را افزایش داده و منبع ثابتی از کربوهیدرات برای
نگه داری عضلات فراهم می کند.

Gluten Free Seed Bread

8-ریز دانه ها (غلات)

ریزدانه ها بسیار زود هضم بوده و مواد مغذی بیشتری را نسبت به آسیاب شده فراهم می کنند. این خاصیت
انرژی پایدار و سلامت کامل را مهیا می سازد. به ویژه برنج قهوه ای باعث افزایش هورمون رشد شده که این
خود نیز در رشد عضلات، چربی سوزی و افزایش قدرت نقش بسزایی دارد.

12 Trending Clean Eating Diet Plans to Lose Weight Fast 695x465

9-میوه و سبزیجات

میوه ها وسبزیجات منبع غنی از آنتی اکسیدان هستند که در عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است.
به علاوه سرشار از مواد مغذی همچون ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن بوده و نیاز بدن به فیبر را بر طرف
می کند.

bigstock Flour Hemp In Bowl With Grain 105609164 840x560

10-چربی های سالم

مصرف چربی نگران کننده است ولی مصرف چربی های سالم برای رشد عضلات ضروری است. درواقع چربی
های مفید نقش مهمی در تولید هورمون رشد دارند. این چربی ها در ماهی ها، آجیل، برگ سبزیجات و روغن
کتان، آووکادو و دانه ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا