GYMEXTREME
بدنسازی - فیتنس

پرسش و پاسخ سوالات بدنسازی

5 366

پرسش و پاسخ سوالات بدنسازی

هر ورزشی دانش خود را دارد و دانستن این دانش ها باعث پیشرفت زیاد و نتیجه یابی بهتری خواهد شد. بدنسازی و پرورش اندام یکی از ورزش های پیچیده بوده و مطمئنا نیازمند دانش و آگاهی زیادی می باشد.
ما روزانه ده ها سوال در مورد بدنسازی از بازدید کنندگان دیافت میکنیم. این سوالات در درجه اول نگرانی های عمومی در تمرینات با وزنه، تکنیک های تمرینی و برنامه های تمرینی است. ما اکثر این سوالات رایج را برایتان گردآوری کرده و در ادامه در اختیار شما قرار می دهیم.

از این پس سوالات خود را از قسمت نظرات همین پست می توانید مطرح کنید .
ما در اسرع وقت به سوالاتتان پاسخ خواهیم داد.

لطفا قبل از ارسال هر گونه سوال، سوال خود را در سایت جستجو نمایید.
از ارسال سوالات درباره استرویید های و داروهای ممنوعه جلو گیری نمایید.

انواع سوالات بدنسازی رایج

فرق حرکات ترکیبی و ایزوله ای (تک مفصل) چیست؟

حرکات ترکیبی چندین عضله را به طور همزمان تحت فشار قرار داده و تمرین می دهد(مانند: اسکات-ددلیفت-پرس سینه). حرکات ایزوله یک عضله یا یک گروه عضلانی را تمرین می دهد.(مانند: جلو بازو هالتر-جلوران-پشت بازو سیم کش)

چند ست و تکرار برای هر حرکت بهتر است؟

هیچ جواب کاملی برای این وال وجود دارد.افراد مختلف و عضلت مختلف به ست ها تکرار های مختلف جواب می دهد. ما باید تجربه کسب کنیم که کدام یک برایمان بهتر است؟ ولی اساسا ست ها و تکرار ها به سه دسه زیر تقسیم می گردد:

  • افزاش قدرت: ۳ الی ۵ ست با۴ الی ۶ تکرار
  • عضله سازی: ۳ الی ۴ ست با ۸ الی ۱۰ تکرار
  • افزایش استقامت: ۴ الی ۵ ست با ۱۲ الی ۱۵ تکرار

مابین ست ها چقدر باید استراحت کرد؟

بستگی به اهداف و نوع حرکتی که اجرا می کنیم متفاوت است. ولی مقدار زمانی استراحت باید همواره ثابت باشد. به طور کلی:

  • ۹۰-۱۲۰ ثانیه برای حرکات سنگین و ترکیبی
  • ۶۰-۹۰ ثانیه برای حرکات ایزوله و متوسط
  • ۳۰-۶۰ ثانیه برای حرکات و وزنه های سبک

من به طور منظم تمرین میکنم و قوی تر هم میشم ولی عضلاتم بزرگتر نمیشه چرا ؟

تغذیه خود را افزایش دهید.

چگونه عضلات شکم را نمایان کنم؟

برای دیدن عضلات شکم باید چربی بدن را کاهش دهید. تکرارهای بیشمار شکم به شما کمک نخواهند کد. شما باید چربیتان را با رژیم صحیح کاهش دهید.

تمرین زدگی چیست؟

اگر زیاد و با فشار بالایی تمرین می کنید و زمان کافی برای ریکاوری بدنتان کنار نمی گزارید، وارد مرحله ای به ام تمرین زدگی خواهید شد. شما از بدن خود بیش از حد کار گرفته اید و باید وقفه ای برای بازیابی بدنتان در نظر بگیرید. علائم تمرین زدگی : عقب افتادن پیشرفت بدن، از دست رفتن انگیزه برای تمرین، بیماری و خستگی.

اگر هر روز دراز نشست و حرکات شکم انجام دهم سیکس پک های من دیده خواهند شد ؟

نه. انجام حرکات شکم به تنهایی باعث دستیابی به سیکس پک نمی شود. ممکن است شما همین الان هم سیکس پک داشته باشید ولی آن ها با چربی ها احاطه شده اند و قایل مشاهده نیستند.

آیا خانم ها با شروع به بدنسازی دارای عضلات بزرگ و مردانه خواهند شد ؟

نه. بانوان هورمون رشد کافی (تستسترون) برای دستیابی به عضلات بزرگ و حجیم را ندارند.

آیا عرق کردن به معنی چربی سوزی است؟

خیر، عرق کردن سیستم خنک کننده طبیعی بدن برای پایین آوردن دما است.

5 نظرات
  1. S.p می گوید

    بسیار عالی و کاربردی ممنون از کارهای که برای این سایت انجام داده اید

  2. ...ali.. می گوید

    با سلام ممنونم از سایت خوبتون ببخشید من پسری ۱۶ ساله هستم میخاستم بدنسازی ثبت نام کنم نظرتون چیه و من چیکار کنم

    1. aagymext
      aagymext می گوید

      تا سن ۱۹ سالگی بدن در حال رشد می باشد و توصیه نمیکنم این روند طبیعی رشد بدنتون رو صرف تمرین با وزنه بکنید توصیه میکنم اگر می تونید تا سن ۱۹ سالگی در خاه بدن خودتون را با شنا و بارفیکس تقویت کنید تا در سن ۱۹ سالگی آماده تر این ورزش را شروع کنید. یا اگر وقعا مایل به انجام این ورزش هستید از برنامه های تمرینی مخصوص نوجوانان استفاده کنید.موفق باشید

  3. Hamid60
    Hamid60 می گوید

    سلام بهترین قرص چربی سوز چی پیشنهاد میکنید؟

    1. aagymext
      aagymext می گوید

      سلام cla

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.