درخواست برنامه بدنسازی
حرکات بدنسازیحرکات تک مفصلیحرکات قدرتی بدنسازیحرکات مبتدی بدنسازیشکم

کرانچ

آموزش حرکت کرانچ

در ویدیو زیر نحوه اجرای حرکت حرکت کرانچ را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

بخش دانلود

ویژگی های حرکت
نام حرکت کرانچ نوع حرکتقدرتی
نام های دیگرمکانیزم حرکتتک مفصلی
نام انگلیسی Crunch نوع نیروکششی
عضله هدف شکم سطح حرکتمبتدی
عضلات کمکیتجهیزات لازم
کرانچکرانچ

آموزش حرکت کرانچ

تمرکز این حرکت بر روی عضلات شکم بوده و یکی از رایج ترین حرکات شکم می باشد به طوری که می توان
گفت هر ورزشکار مبتدی این تمرین را حداقل یکبار انجام داده است. اکثر حرکات شکم همچون این تمرین
تاثیر گزار هستند. با این حال توصیه می شود بجای اینکه تکرار های حرکت را مانند ورزشکاران ماراتون انجام
دهید تمرین را با حرکات دیگری چون پلانک، لگ ریز آویزان و ….. ترکیب کرد. درازنشست جای خود را به
مرور زمان به این حرکت داد، چرا که اغلب ورزشکاران بر این باور هستند که دراز نشست باعث ایجاد آسیب
و درد در ناحیه کمر می شود.

1- به صورت تاق باز روی میز دراز کشیده زانو ها را خم کرده و کف دست ها را روی سینه بگزارید.

2- بازدم کرده و با فشار به عضلات شکمی بالا تنه را بالا بیاورید.

3- زمانی که عضلات شکمتان به طور کامل فشرده و پشتتان از زمین کنده شد، به آرامی به نقطه
شروع بازگردید.

نکات مهم

1- عمل دم و بازدم را با نهایت توان انجام دهید .

2- اگر ناحیه پشتی بدنتان اذیتتان می کند بهتر است حرکاتی که نیازی به کشش و چرخش ندارند
را اجرا کنید.

3- از گزاشتن دست ها پشت سر پرهیز کنید، این کار باعث آسیب دیدگی ناحیه بالایی ستون
فقرات بدنتان می شود.

4- سعی کنید بدن خود را هموار صاف نگه داشته و کمر خود را کمی خم نگه دارید.

5- باسن و عضلات شکم را فشرده و بدن را از پاها تا شانه ها صاف نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا