درخواست برنامه بدنسازی
حرکات بدنسازیحرکات تک مفصلیحرکات قدرتی بدنسازیحرکات مبتدی بدنسازیشکم

توتاچ یا لمس پنجه پا

آموزش حرکت توتاچ یا لمس پنجه پا

در ویدیو زیر نحوه اجرای حرکت توتاچ یا لمس پنجه پا را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

بخش دانلود

ویژگی های حرکت
نام حرکت توتاچ نوع حرکتقدرتی
نام های دیگر لمس پنجه پا مکانیزم حرکتتک مفصلی
نام انگلیسی Toe Touch نوع نیروکششی
عضله هدف شکم سطح حرکتمبتدی
عضلات کمکیتجهیزات لازم
تو-تاچتو-تاچ

آموزش حرکت توتاچ یا لمس پنجه پا

این حرکت حالت دیگری از حرکت کرانچ بوده و برای ایزوله سازی عضلات شکم می باشد. علاوه بر این با خم شدن قسمت بالایی عضلات شکم فشار مستمری را به عضلات زیرین شکم نیز وارد می کند.

1- به صورت تاق باز روی زمین دراز کشیده و دست ها و پاهای خود را صاف کنید.

2- پاها را صاف نگه داشته و بالا بیاورید تا با زمین عمود باشند.

3- با بردن دست ها به سمت پنجه پاهایتان عمل بازدم نیز انجام دهید.

4- زمانی که عضلات شکم کاملا منقبض شده و ناحیه بالایی پشتتان از زمین جدا شد، به آرامی به حالت اولیه باز گردید.

نکات مهم

1- عمل دم و بازدم را با نهایت توان انجام دهید .

2- اگر ناحیه پشتی بدنتان اذیتتان می کند بهتر است حرکاتی که نیازی به کشش و چرخش ندارند را اجرا کنید.

3- از گزاشتن دست ها پشت سر پرهیز کنید، این کار باعث آسیب دیدگی ناحیه بالایی ستون فقرات بدنتان می شود.

4- سعی کنید بدن خود را هموار صاف نگه داشته و کمر خود را کمی خم نگه دارید.

5- باسن و عضلات شکم را فشرده و بدن را از پاها تا شانه ها صاف نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا