شکمحرکات بدنسازیحرکات چند مفصلیحرکات دستگاهحرکات قدرتی بدنسازیحرکات مبتدی بدنسازی

وود چاپ با سیم کش (هیزم شکن)

آموزش حرکت وود چاپ با سیم کش

در ویدیو زیر نحوه اجرای حرکت وود چاپ با سیم کش را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

بخش دانلود

ویژگی های حرکت
نام حرکتوودچاپ با سیم کشنوع حرکتقدرتی
نام های دیگرهیزم شکنمکانیزم حرکتچند مفصلی
نام انگلیسی Wood Chop نوع نیروایزومتریک
عضله هدفپهلوسطح حرکتمبتدی
عضلات کمکیتجهیزات لازمدستگاه
وود-چاپ-سیم-کشوود-چاپ-سیم-کش

آموزش حرکت وود چاپ با سیم کش

این حرکت برای هدف گیری تمام عضلات شکم می باشد ولی تخصص آن در درگیر سازی عضلات پهلوی شکم می باشد. این حرکت عموما وود چاپ شناخته می شود و اجرای آن همانند هیزم شکستن است. عضلاتی که در چرخش و پرتاب یاری کننده بدن هستند با این حرکت کاملا تقویت می شوند. علاوه بر این عضلات پشت، شانه ها و پاها را نیز درگیر می کند. این تمرین از حرکات مهم در ورزش هایی چون بیسبال، کراکت، گولف و تنیس می باشد چو در تقویت عضلات پرتاب کننده نقش مهمی دارد.

1- صاف ایستاده و پاها را بیش از اندازه عرض شانه باز کنید. پهلویتان به سمت دستگاه باشد.

2- دسته (هندل) را به دستگاه سیم کش وصل کرده و با هر دو دست بگیرید.

3- باز دم کرده و هندل را تا جلوی بدن چرخش دهید. همانند پایین آوردن تبر برای شکستن هیزم.

4- به نقطه شروع برگشته و حرکت را از دوباره تکرار کنید.

نکات مهم

1- بدن را کمی خم نگه داشته و با هر چرخش بازدم کنید.

2- به جای هندل می توانید از طناب استفاده کنید.

3- چرخش باید از کنار بدن تا میان باشد نه از بالا به پایین.

4- پایین تنه را کاملا قفل نکنید و به زانو ها و ران ها اجازه کمی چرخش را بدهید.

5- از خم شدن آرنج ها جلوگیری کنید چرا که با این کار فشار حرکت از عضلات شکم به شانه ها انتقال خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن