GYMEXTREME
بدنسازی - فیتنس

پلانک

0 127

آموزش حرکت پلانک

در ویدیو زیر نحوه اجرای حرکت حرکت پلانک را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

ویژگی های حرکت
نام حرکتپلانک
نام های دیگر
نام انگلیسیPlank
عضله هدفشکم
عضله کمکی
حرکات شکم

آموزش حرکت پلانک

این حرکت برای ساخت سراسر عضلات شکمی موثر است. ویدیو آموزشی بالا رایج ترین نوع این حرکت را به شما نشان می دهد. اگر در تمرینات شکم تازه هستید و قدرت عضلانی کافی برای انجام حرکت ندارید می توانید با گزاشتن زانو ها روی زمین این حرکت را شروع کرده و به مرور زمان کامل تر کنید.
با بالا بردن پای خود می توانید حرکت را سخت تر کنید اگر این کار هم برایتان آسان بود با بالا بردن دست مخالف حرکت را سخت تر نیز می توانید بکنید.فقط توجه افتادگی قسمت میانی بدن جلوگیری کنید.

۱- پلانک حرکت ایستایی است و در بهبود عضلات شکمی بسیار موثر است. حرکت را با خوابیدن روی شکم شروع می کنیم.

۲- قسمت بالایی بدن را با آرنج ها و قسمت پایین بدن را با پنجه های پا بالا می آوریم.

۳- بدن را کاملا صاف نگه داشته و تا جایی که می توانیم بدن را در این موقعیت نگه می داریم.

۴- معمولا پلانک به صورت ۳ ست ۱ دقیقه ای انجام می گیرد. با این حال با قوی تر شدن عضلات شکم می توانید ۱ دقیقه را به ۳ دقیقه افزایش دهید.

نکات مهم

۱- از افتادن قسمت میانی بدنی جلوگیری کنید. بدن خود را باید همیشه صاف نگه دارید.

۲- برای اطمینان از اجرای صحیح حرکت، حرکت را جلوی اینه اجرا کنید.

۳- با بالا بردن دست یا پای خود حین اجرای حرکت میزان شدن تمرین را می توان افزایش داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.