درخواست برنامه بدنسازی
حرکات بدنسازیحرکات تک مفصلیحرکات قدرتی بدنسازیحرکات متوسط بدنسازیشکم

کرانچ با وزنه

آموزش حرکت کرانچ با وزنه

در ویدیو زیر نحوه اجرای حرکت حرکت کرانچ با وزنه را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

بخش دانلود

ویژگی های حرکت
نام حرکتکرانچ با وزنهنوع حرکتقدرتی
نام های دیگرمکانیزم حرکتتک مفصلی
نام انگلیسی Weighted Crunch نوع نیروکششی
عضله هدف شکم سطح حرکتمتوسط
عضلات کمکیتجهیزات لازم
کرانچ-با-وزنهکرانچ-با-وزنه

آموزش حرکت کرانچ با وزنه

تمرکز این حرکت بر روی عضلات شکم بوده و یکی از رایج ترین حرکات شکم می باشد به طوری که می توان
گفت هر ورزشکار مبتدی این تمرین را حداقل یکبار انجام داده است. اکثر حرکات شکم همچون این تمرین
تاثیر گزار هستند. با این حال توصیه می شود بجای اینکه تکرار های حرکت را مانند ورزشکاران ماراتون انجام
دهید تمرین را با حرکات دیگری چون پلانک، لگ ریز آویزان و ….. ترکیب کرد. درازنشست جای خود را به
مرور زمان به این حرکت داد، چرا که اغلب ورزشکاران بر این باور هستند که دراز نشست باعث ایجاد آسیب
و درد در ناحیه کمر می شود.

1- به صورت تاق باز روی میز دراز کشیده زانو ها را خم کنید.

2- وزنه ای را برداشته و آن را مستقیما روبروی سینه خود نگه دارید.

3- کف پاها را ز مین جدا کرده و بالا بیاورید به طوری که زانو ها در زاویه 90 درجه ای باشد.

4- با عمل باز دم بالا تنه را از مین بالا بیاورید تا عضلات شکم کاملا منقبض شوند.

5- دست ها باید کاملا صاف باشند.

نکات مهم

1- عمل دم و بازدم را با نهایت توان انجام دهید .

2- اگر ناحیه پشتی بدنتان اذیتتان می کند بهتر است حرکاتی که نیازی به کشش و چرخش ندارند را اجرا کنید.

3- از گزاشتن دست ها پشت سر پرهیز کنید، این کار باعث آسیب دیدگی ناحیه بالایی ستون فقرات بدنتان می شود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا