GYMEXTREME
بدنسازی - فیتنس

کرانچ با وزنه

0 90

آموزش حرکت کرانچ با وزنه

در ویدیو زیر نحوه اجرای حرکت حرکت کرانچ با وزنه را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

ویژگی های حرکت
نام حرکتکرانچ با وزنه
نام های دیگر
نام انگلیسیWeighted Crunch
عضله هدفشکم
عضله کمکی
حرکات شکم

آموزش حرکت کرانچ با وزنه

تمرکز این حرکت بر روی عضلات شکم بوده و یکی از رایج ترین حرکات شکم می باشد به طوری که می توان
گفت هر ورزشکار مبتدی این تمرین را حداقل یکبار انجام داده است. اکثر حرکات شکم همچون این تمرین
تاثیر گزار هستند. با این حال توصیه می شود بجای اینکه تکرار های حرکت را مانند ورزشکاران ماراتون انجام
دهید تمرین را با حرکات دیگری چون پلانک، لگ ریز آویزان و ….. ترکیب کرد. درازنشست جای خود را به
مرور زمان به این حرکت داد، چرا که اغلب ورزشکاران بر این باور هستند که دراز نشست باعث ایجاد آسیب
و درد در ناحیه کمر می شود.

۱- به صورت تاق باز روی میز درازکشیده زانو ها را خم کنید.

۲- وزنه ای را براشته و آن را مستقیما روبروی سینه خود نگه دارید.

۳- کف پاها را ز مین جدا کرده و بالا بیاورید به طوری که زانو ها در زاویه ۹۰ درجه ای باشد.

۴- با عمل باز دم بالا تنه را از مین بالا بیاورید تا عضلات شکم کاملا منقبض شوند.

۵- دست ها باید کاملا صاف باشند.

نکات مهم

۱- عمل دم و بازدم را با نهایت توان انجام دهید .

۲- اگر ناحیه پشتی بدنتان اذیتتان می کند بهتر است حرکاتی که نیازی به کشش و چرخش ندارند را اجرا کنید.

۳- از گزاشتن دست ها پشت سر پرهیز کنید، این کار باعث آسیب دیدگی ناحیه بالایی ستون فقرات بدنتان می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.