GYMEXTREME
بدنسازی - فیتنس

کرانچ پهلو (ساید کرانچ)

0 238

آموزش حرکت کرانچ پهلو

در ویدیو زیر نحوه اجرای حرکت کرانچ پهلو (ساید کرانچ) را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

ویژگی های حرکت
نام حرکتکرانچ پهلو
نام های دیگرساید کرانچ
نام انگلیسیOblique Crunch
عضله هدفشکم
عضله کمکی
حرکات شکم

آموزش حرکت کرانچ پهلو

تمرکز این حرکت بر روی عضلات شکم بوده و یکی از رایج ترین حرکات شکم می باشد به طوری که می توان
گفت هر ورزشکار مبتدی این تمرین را حداقل یکبار انجام داده است. اکثر حرکات شکم همچون این تمرین
تاثیر گزار هستند. با این حال توصیه می شود بجای اینکه تکرار های حرکت را مانند ورزشکاران ماراتون انجام
دهید تمرین را با حرکات دیگری چون پلانک، لگ ریز آویزان و ….. ترکیب کرد. درازنشست جای خود را به
مرور زمان به این حرکت داد، چرا که اغلب ورزشکاران بر این باور هستند که دراز نشست باعث ایجاد آسیب
و درد در ناحیه کمر می شود.

۱- به صورت تاق باز روی میز درازکشیده و پا ها را در یک طرف روی هم بگزارید.

۲- دستی که آزاد هست رابرای حمایت پشت سر خود و دستی که روی آن قرار گرقته اید را روی شکم برای تثبیت عضلات قرار دهید.

۳- حرکت را با فشار به عضلات شکم و بلند کردن بالا تنه آغاز می کنیم.

نکات مهم

۱- عمل دم و بازدم را با نهایت توان انجام دهید .

۲- اگر ناحیه پشتی بدنتان اذیتتان می کند بهتر است حرکاتی که نیازی به کشش و چرخش ندارند را اجرا کنید.

۳- از گزاشتن دست ها پشت سر پرهیز کنید، این کار باعث آسیب دیدگی ناحیه بالایی ستون فقرات بدنتان می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.