ساعد با دمبل

ساعد-با-دمبل

ساعد با دمبل تمرینی است که برای تقویت قدرت ساعد توصیه می شود. با اینکه ممکن است یک تمرین آسان به نظر برسد، اما برای جلوگیری از آسیب یا فشار به عضلات ساعد ، فرم مناسب نیاز است. ساعد دمبل نشسته یک تمرین تک مفصلی است که بر روی تمام عضلات ساعد کار می کند. در حال حاضر، بسیاری از مردم ممکن است با انجام این تمرین مخالف باشند، زیرا این اعتقاد وجود دارد که تمرینات چند مفصلی سنگین به اندازه کافی روی ساعد کار می کند. اما، تمرین های تک مفصلی همیشه ایده خوبی برای هدف قرار دادن عضلات به صورت تکی و تمرین دادن یک عضله از طریق دامنه کامل حرکت آن است.

ویژگی های حرکت ساعد با دمبل

نام حرکت: ساعد با دمبل
نام ها دیگر:
نام انگلیسی: Seated Dumbbell Wrist Curl 
عضله هدف: ساعد
عضلات کمکی:

نوع حرکت: قدرتی
مکانیزم حرکت: تک مفصلی
نوع نیرو: کششی
سطح حرکت: مبتدی
تجهیزات لازم: دمبل

ساعد-با-دمبل-کوچک-2
ساعد-با-دمبل-کوچک-1

آموزش حرکت ساعد با دمبل

ساعد با دمبل یک گزینه عالی برای کسانی است که ممکن است به ویژه در رشد ساعد دچار کمبود شوند. یکی از مزایای این تمرین این است که می ‌توانید از هالتر و سیم کش نیز برای دستیابی به رشد خوب در ساعد استفاده کنید. تمرین دادن ساعد ، از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه در روزمره استفاده زیادی از این عضله می کنید و همینطور در تمرین های چند مفصلی سنگین مثل جلو بازو دمبل ، عملکرد بهتری خواهید داشت ، چون مچ های شما به آسانی خسته نخواهند شد.

1- یک جفت دمبل مناسب بردارید و روی یک میز بنشینید.

2- ساعد های خود را روی زانو های خود قرار دهید ، به طوری که دمبل ها از زانو های شما جلوتر باشند و قابلیت حرکت را داشته باشند. به خاطر داشته باشید که کف دستان شما باید رو به بالا باشند

3- مچ های خود را تا حد امکان به سمت پایین خم کنید.

4- مچ های خود را به سمت بالا خم کنید و دمبل ها را بالا بکشید ، سپس به آرامی مچ های خود را به سمت پایین خم کنید و تکرار کنید.

عضلات درگیر ساعد با دمبل

عضلات درگیر ساعد با دمبل ، قسمت جلویی ساعد می باشد.

عضلات-درگیر-ساعد-دمبل

عضله هدف : ساعد

██ عضله کمکی :

██ عضله تثبیت کننده:

اشتباهات رایج ساعد با دمبل

بلند کردن ساعد ها
در این تمرین ، با قرار دادن ساعد ها روی زانو ، بر روی رشد ساعد متمرکز می شوید ، اما اگر ساعد های خود را از روی زانو ها بردارید ، عضلات جلو بازو را درگیر می کنید و در نتیجه فشار وارد بر عضلات ساعد را کاهش می دهید.

بلند کردن آرنج ها
با بلند کردن آرنج ها ، ساعد های خود را تقریبا عمودی می کنید. با این کار ، رنج حرکتی را کاهش می دهید و مدت زمان تحت فشار حرکت را کم تر می کنید که رشد ساعد را کاهش می دهد. سعی داشته باشید آرنج های خود را روی پا های خود نگه دارید.

استفاده از جلوبازو برای انجام تمرین
در این تمرین ، فقط مچ های شما باید حرکت کنند و الی غیر ، سعی داشته باشید آرنج های خود را در زاویه 90 درجه نگه دارید و بیشتر از آن باز یا بسته نکنید.

نکات مهم ساعد با دمبل

1- پشت خود را صاف نگه دارید. شاید در هنگام انجام تمرین به خاطر نداشته باشید که کمر را صاف نگه دارید ، اما لازم است کمرتان برای جلو گیری از آسیب صاف باشد.

2- مچ دست و آرنج خود را تقریباً در یک ارتفاع نگه دارید. این اطمینان حاصل می کند که مقاومت را در تمام دامنه حرکتی تجربه خواهید کرد.

3- به خاطر داشته باشید که ساعد ها برای بلند کردن وزنه های سنگین ساخته نشده اند و نباید ساعد های خود را با وزنه های سنگین تحت فشار قرار دهید.

حرکات جایگزین ساعد با دمبل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا