ساعد هالتر از پشت

ساعد-هالتر-از-پشت

ساعد هالتر از پشت تمرینی است که روی ساعد کار می کند و به طور موثر قدرت گیرایی را افزایش می دهد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند از تمرین دادن مستقیم ساعد خودداری کنند، اما اگر می خواهید حداکثر رشد را داشته باشید، ساعد با هالتر از پشت گزینه بسیار خوبی است. در حالی که روش های زیادی برای تمرین دادن ساعد وجود دارد، ساعد با هالتر از پشت یکی از ساده ترین و موثرترین حرکاتی است که می توانید انجام دهید. این تمرین دامنه حرکتی خوبی را ارائه می دهد و انجام آن راحت است.

ویژگی های حرکت ساعد هالتر از پشت

نام حرکت: ساعد هالتر از پشت
نام ها دیگر:
نام انگلیسی: Standing Wrist Curl Behind Back
عضله هدف: ساعد
عضلات کمکی:

نوع حرکت: قدرتی
مکانیزم حرکت: تک مفصلی
نوع نیرو: کششی
سطح حرکت: مبتدی
تجهیزات لازم: هالتر

آموزش حرکت ساعد هالتر از پشت

ساعد هالتر از پشت در بین تمرینات ساعد به دلیل موقعیت بدنی منحصر به فرد خود برجسته است. به جای تثبیت ساعدها در حالی که روی میز می‌نشینید یا روی ران‌هایتان قرار می‌دهید، بازوهای شما در جنب شما قرار می گیرند و با جاذبه تثبیت می شوند. این تمرین را معمولا مثل تمرین های دیگر ساعد ، در انتهای ورزش استفاده می کنند تا خستگی ساعد ها مانع انجام تمرینات دیگر نشود.

1- یک هالتر با وزنه مناسب را پشت سر خود نگه دارید.

2- مچ های خود را به سمت بالا خم کنید و هالتر را بالا بیاورید.

3- به آرامی به نقطه شروع برگشته و تکرار کنید.

عضلات درگیر ساعد هالتر از پشت

ساعد هالتر از پشت قسمت جلویی ساعد ها را تمرین می دهد ، ولی لازم به ذکر است که قسمت پشتی ساعد هم کم و بیش درگیر است.

عضلات-درگیر-ساعد-هالتر-از-پشت

عضله هدف : ساعد جلویی

██ عضله کمکی :

██ عضله تثبیت کننده:

اشتباهات رایج ساعد هالتر از پشت

بلند کردن سرشانه ها هنگام تمرین
در حین تمرین ، بالا آوردن سر شانه ها اشتباه است. چراکه این گونه ، تمرکز شما از ساعد به کول منتقل می شود و تمرین را برای شما سخت تر می کند. سعی داشته باشید تنها ساعد های خود را حرکت دهید و الی غیر.

کمک گرفتن از سر شانه برای بلند کردن هالتر
به خاطر داشته باشید که هدف این تمرین رشد ساعد است. با کمک گرفتن از سر شانه ها ، شاید ممکن است انجام تمرین برای شما رحت تر باشد ، اما از سوی دیگر رشد ساعد های شما را کاهش می دهد.

خم کردن آرنج ها هنگام تمرین
خم کردن آرنج ها هنگام انجام تمرین ، عضلات دیگری را درگیر می کند و شما را از انجام تمرین به درستی ناکام می کند ، و همینطور فشار وارد بر عضلات مورد هدف را منتقل به عضلات دیگر می کند.

نکات مهم ساعد هالتر از پشت

1- برای فشار بیشتر ، زمان هر تکرار را آهسته نگه دارید و به مدت دو ثانیه در بالای تمرین مکث کنید. شما همین طور می توانید پس از خسته شدن به جای توقف کردن ، تکرار های نیمه تمام انجام دهید.

2- مطمئن شوید که هر تکرار را به کاملی انجام می دهید و تکرار ها را نیمه تمام رها نمیکنید. برای حاصل اطمینان از این موضوع ، تمرین را به ارامی انجام دهید و روی فرم خود متمرکز باشید.

3- پس از اتمام کار، هالتر را به آرمی روی زمین قرار دهید و هنگام پایین آوردن هالتر ، به خاطر داشته باشید که کمر خود را صاف نگه دارید تا از آسیب دیدگی جلو گیری شود.

4- بدن را همواره ثابت نگه داشته و حرکت را با تمرکز زیاد و کنترل شده انجام دهید.

حرکات جایگزین ساعد هالتر از پشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا