حرکات کولحرکات بدنسازیحرکات تک مفصلیحرکات دمبلحرکات قدرتی بدنسازیحرکات مبتدی بدنسازی

شراگ دمبل

آموزش حرکت شراگ دمبل

در ویدیو زیر نحوه اجرای حرکت حرکت شراگ دمبل را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

بخش دانلود

ویژگی های حرکت
نام حرکت شراگ دمبل نوع حرکتقدرتی
نام های دیگرمکانیزم حرکتتک مفصلی
نام انگلیسی Dumbbell Shrug نوع نیروکششی
عضله هدف کول سطح حرکتمبتدی
عضلات کمکیشانه – عضلات بالایی پشت تجهیزات لازمدمبل
شراگ دمبلشراگ دمبل

آموزش حرکت شراگ دمبل

۱- دمبل ها را برداشته و صاف می ایستیم.

2- پاها را جفت می کنیم تا رانهایمان مانع حرکت وزنه ها نباشد.

3- کمی مایل به جلو و نفس عمیقی می کشیم.دقت می کنیم که ستون فقرات صاف باشد. و کمی زانو ها را خم می کنیم.

4- به کمک کول ها شانه ها را به سمت بالا می کشیم.کول ها را فشار داده و دوباره به حالت اول بر می گردیم.

5- بخاطر داشته باشید که پشت باید کاملا صاف نگه داشته شود. و از کج کردن و قوز کردن پشت پرهیز کنید.

نکات مهم

۱- مقداری بالا بردن سر حین حرکت به تماس و همکاری بیشتر کول ها با شانه ها منجر می شود.

2- کول ها به تکرار های زیاد و حرکات انفجاری پاسخ بهتری می دهند.

3- از حرکات تند و سریع بپرهیزید.

4- دست ها باید کاملا عمودی بالا و پایین حرکت کنند. بعضی افراد که فکر می کنند با حرکت امواجی و گردش دادن شانه ها باعث تحت فشار قرار دادن کامل کول ها می شوند، سخت در اشتباه هستند.چرا که عضلات سرشانه و ستون فقرات خود را به خطر می اندازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن