GYMEXTREME
بدنسازی - فیتنس

شراگ دمبل

0 1,610

آموزش حرکت شراگ دمبل

ویژگی های حرکت
نام حرکتشراگ دمبل
نام های دیگر
نام انگلیسی

Dumbbell Shrug

عضله هدفکول
عضله کمکیشانهعضلات بالایی پشت
کول

آموزش حرکت شراگ دمبل

۱- دمبل ها را برداشته و صاف می ایستیم.
۲- پاها را جفت می کنیم تا ران هایمان مانع حرکت وزنه ها نباشد.
۲- کمی مایل به جلو و نفس عمیقی می کشیم.دقت میکنیم که ستون فقرات صاف باشد. و کمی زانو ها را خم میکنیم.
۳- به کمک کول ها شانه ها را به سمت بالا می کشیم.کول ها را فشار داده و دوباره به حالت اول بر می گردیم.
۴- بخاطر داشته باشید که پشت باید کاملا صاف نگه داشته شود. و از کج کردن و قوز کردن پشت پرهیز کنید.

نکات مهم

۱- مقداری بالا بردن سر حین حرکت به تماس و همکاری بیشتر کول ها با شانه ها منجر می شود.
۲- کول ها به تکرار های زیاد و حرکات انفجاری پاسخ بهتری می دهند.
۳- از حرکات تند و سریع بپرهیزید.
۴- دست ها باید کاملا عمودی بالا و پایین حرکت کنند. بعضی افراد که فکر میکنند با حرکت امواجی و گردش دادن شانه ها باعث تحت فشار قرار دادن کامل کول ها می شوند، سخت در اشتباه هستند.چرا که عضلات سرشانه و ستون فقرات خود را به خطر می اندازند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.