حرکات کولحرکات بدنسازیحرکات چند مفصلیحرکات دمبلحرکات قدرتی بدنسازیحرکات مبتدی بدنسازی

کول دمبل

آموزش حرکت کول دمبل

در ویدیو زیر نحوه اجرای کول دمبل را برای شما عزیزان قرار داده ایم برای راحتی شما امکان دانلود تمامی ویدیو ها فراهم می باشد. حرکاتی که در دیتابیس ما وجود ندارد را می توانید از طریق قسمت درخواست حرکات ، درخواست دهید.

بخش دانلود

ویژگی های حرکت
نام حرکتکول دمبلنوع حرکتقدرتی
نام های دیگرمکانیزم حرکتچند مفصلی
نام انگلیسی Dumbbell Upright Row نوع نیروکششی
عضله هدف کول سطح حرکتمبتدی
عضلات کمکی شانه – جلوبازو تجهیزات لازمدمبل
کول-دمبلکول-دمبل

آموزش حرکت کول دمبل

برای داشتن ساختار پشتی زیبا، داشتن عضلات تراشیده و زیبای کول بسیار مهم است. با استفاده از حرکات کول این عضلات علاوه بر افزایش سایز سرشانه ها و عضلات پشتی خود، قدرت بالاتنه خود را نیز افزایش می دهید. این عضلات از اصلی ترین یاری دهنده های عضلات سرشانه شما می باشند و در حرکاتی چون لیفت نقش مهمی در اجرای حرکت دارند.

۱- دمبل ها را برداشته، دست به فاصله عرض شانه از هم نگه می داریم.

۲- نفس عمیقی کشیده و دمبل ها را تا سینه هایمان بالا می کشیم .دمبل ها باید همواره نزدیک بدنمان باشند.

۳- به آرامی دمبل ها را به نقطه شروع بر می گردانیم.

نکات مهم

۱- آرنج ها را بالا نگه دارید ولی اجازه ندهید تا  بازو ها با زمین موازی شوند.

۲- اگر در ناحیه شانه ها احساس درد می کنید هنگام بلند کردن کول ها را فشار دهید.

۳- از خم شدن پشت جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن