درخواست برنامه بدنسازی
محاسبه گر

محاسبه حداکثر ضربان قلب یا MHR

محاسبه حداکثر ضربان قلب یا MHR

محاسبه حداکثر ضربان قلب یا MHR حداکثر ضربان قلب شما را بر اساس جنسیت و سن شما اندازه گیری می نماید.

بدست آوردن حداکثر ضربان قلب در تمرینات مهم می باشد علاوه بر این در تشخیص بیماری هوای وریدی
نقش مهمی نیز ایفا می کند.

زمانی که برای چربی سوزی تمرینات هوازی انجام می دهید، باید حداکثر ضربان قلب خود را بر روی 65% یا 70% نگه دارید. اگر هدف شما افزایش استقامت و تناسب اندام هست. باید با 80% حداکثر ضربان قلب خود تمرین هوازی نمایید.

متوسط تپش قلب یا BPM در حالت استرحت برای آقایان 70 و برای بانوان 75 BPM می باشد.

محاسبه حداکثر ضربان قلب یا MHR : محاسبه گر

برای بدست آوردن حداکثر ضربان خود کافیست سن خود را در فرم زیر وارد نمایید:

محاسبه حداکثر ضربان قلب یا MHR

طبق جدول بالا داریم :

  • اگر خواستار افزایش سرعت دویدن هستید حداکثر ضربان قبتان باید مابین 90 الی 100 درصد نگه داشته شود. این مورد در دوندگان سرعتی بسیار رایج هست.
  • اگر خواستار افزایش چابکی و سرعت در کارها و فواصل کوتاه مانند ورزش هایی چون والیبال و بسکتبال و گاها فوتبال هستید حداکثر ضربان قلب 80 الی 90 درصد مناسب می باشد.
  • برای دستیابی به تناسب اندام رنج 70 الی 80 درصد حراکثر ضربان مناسب است.
  • اگر ساختار نفس، استقامت و چربی سوزی می باشید. حداکثر ضربان قلب یا MHR 60 الی 70 درصد توصیه می شود. البته این بدان معنی نیست که حداکثر ضربان بیش تر از این رنج چربی سوز نیست
  • اگر مشکلاتی در سیستم پایین تنه به خصوص زانو ها – بهبودی بعد از شکسیتگی یا در رفتگی استخوان داشته اید بهترین رنج MHR برای شما 50 الی 60 درصد می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا