محاسبه کالری مورد نیاز روزانه

برای محاسبه کالری مورد نیاز روزانه افراد ، می توان از ماشین حساب کالری استفاده کرد. این ماشین حساب همچنین می تواند چند راهنمای ساده برای افزایش یا کاهش وزن ارائه دهد. برای محاسبه کالری مورد نیاز روزانه دقیق در پایین، وزن ، سن ، قد و جنسیت خود را در ماشین حساب وارد کنید.

این ماشین حساب کالری مورد نیاز روزانه را بر اساس معادلات مختلف و نتایج ماشین حساب بر اساس میانگین محاسبه می شود. معادله هریس-بندیکت یکی از اولین معادلاتی است که برای محاسبه میزان متابولیسم پایه (BMR) استفاده می شود ، یعنی مقدار انرژی مصرف شده در روز در هنگام استراحت. این مورد در سال 1984 اصلاح شد تا دقیق تر باشد و تا سال 1990 که معادله Mifflin-St Jeor معرفی شد ، مورد استفاده قرار گرفت.

محتوا

محاسبه کالری مورد نیاز روزانه

محاسبه-کالری-روزانه

کالری چیست ؟

بیشتر افراد کالری را فقط با غذا و نوشیدنی مرتبط می دانند اما هر چیزی که انرژی داشته باشد کالری دارد. به عنوان مثال 1 کیلوگرم (کیلوگرم) زغال سنگ حاوی 7000،000 کالری است.

دو نوع کالری وجود دارد:

کالری کم (کالری) مقدار انرژی مورد نیاز برای افزایش دمای 1 گرم (گرم) آب به میزان 1 درجه سانتیگراد (º سانتی گراد) است.
کالری زیاد (کیلو کالری) مقدار انرژی مورد نیاز برای بالا بردن 1 کیلوگرم (کیلوگرم) آب به میزان 1 درجه سانتی گراد است. همچنین به عنوان کیلو کالری شناخته می شود.
1 کیلوکالری برابر با 1000 کالری است.

اصطلاحات “کالری زیاد” و “کالری کم” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند و ممکن است کمی گکراه کننده باشد. محتوای کالری توصیف شده بر روی برچسب های مواد غذایی به کیلو کالری اشاره دارد. یک شکلات 250 کیلو کالری در واقع حاوی 250،000 کالری است.

میزان کالری مورد نیاز روزانه

طبق مطالعات صورت گرفته در آمریکا به طور متوسط یک مرد به 2700 کیلوکالری در روز و یک زن به طور متوسط به 2200 کیلوکالری در روز نیاز دارد.

محاسبه کالری مورد نیاز روزانه هر کسی یکسان نیست. متابولیسم های متفاوتی در افراد وجود دارد که با سرعت های مختلف انرژی می سوزانند و برخی از افراد سبک زندگی فعال تری نسبت به دیگران دارند.

میزان محاسبه کالری مورد نیاز روزانه توصیه شده در روز به عوامل مختلفی از جمله:

  • سلامت کلی بدن
  • فعالیت های بدنی و فیزیکی
  • رابطه جنسی
  • وزن
  • قد
  • تیپ بدنی
محاسبه-کالری-مورد-نیاز-روزانه

چگونه باید محاسبه کالری روزانه خود را انجام دهیم؟

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید محاسبه کالری روزانه خود را پیگیری کنید. بسیاری از افرادی که به دنبال خوردن غذای سالم هستند از یک برنامه تلفن هوشمند یا وب سایت ها و برنامه های غذایی خاص استفاده می کنند.

آیا همه کالری ها یکسان هستند؟

حتی اگر کل کالری دریافتی شما بیشترین اهمیت را در چربی سوزی داشته باشد ، اما همه کالری ها برابر نیستند. کالری حاصل از منابع غذایی مغذی به شما کمک می کند تا مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید ، سوخت لازم برای فعالیت روزانه خود را تأمین کنید و بهزیستی خود را بهبود ببخشید. بنابراین غذاهای سالم چیست؟ اکثر کارشناسان توصیه می کنند بشقاب خود را پر از مواد مواد غذایی زیرکنید:
سبزیجات رنگارنگ مانند سبزیجات سالاد برگ دار ، فلفل روشن ، هویج یا تربچه.
گوشت های بدون چربی مانند مرغ و ماهی. همچنین ممکن است از گوشت قرمز در حد متوسط لذت ببرید.
غلات کامل که فیبرهایی مانند بلغور جو دوسر ، نان سبوس دار
میوه های کامل به جای آب میوه یا تنقلات با طعم میوه.
آجیل ، دانه ها و سایر منابع چربی های سالم در وعده های کوچک.
آب به جای نوشیدنی های ورزشی ، چای شیرین ، یا نوشابه گازدار.

هر روز چند وعده از هر گروه غذایی نیاز دارم؟

تعداد وعده هایی که هر روز از هر گروه غذایی نیاز دارید ، به کالری مورد نیاز شما بستگی دارد.

محاسبه-کالری-مورد-نیاز-روزانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن