درخواست برنامه بدنسازی
حرکات بدنسازیساق پا

آموزش حرکات ساق پا بدنسازی

آموزش حرکات ساق پا بدنسازی

ساق ها، عضلاتی که توجه زیادی به آن ها جلب نیست ولی داشتن ساق های بزرگ خواسته همه ورزشکاران است. ساق ها و وسواسی که ورزشکاران به آن ها دارند عارضه ای است که نمی توان آن را توضیح داد. در واقع ساخت عضلات بزرگ ساق کمی سخت می باشد. مطالعات اخیر نشان می دهد که در 5 سال گذشته خواهان ساق های بزرگ در میان ورزشکاران افزایش پیدا کرده است. با ما باشید با حرکات ساق پا مناسب جهت تقویت این عضلات.

نکته
در این بخش تقریبا آموزش تمامی حرکات ساق پا بدنسازی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

درخواست
حرکاتی که موجود نیستند را میتوانید از قسمت درخواست حرکات، نظرات، تماس با ما و شبکه اجتماعی درخواست دهید.

حرکات ساق پا

ساق پا دستگاه

ساق-پا-ایستاده
نام دیگر:
نام انگلیسی: Standing Machine Calf Raise

ساق پا دستگاه نشسته

ساق-پا-نشسته-دستگاه
نام دیگر:
نام انگلیسی: Seated Calf Raise

ساق پا هالتر

ساق-پا-هالتر
نام دیگر:
نام انگلیسی: Rocking Standing Calf Raise

ساق پا با دستگاه هاگ پا

ساق-پا-با-هاگ-پا
نام دیگر:
نام انگلیسی: Hack Calf Raise

ساق با دمبل

ساق-پا-دمبل
نام دیگر:
نام انگلیسی: Standing Dumbbell Calf Raise

ساق پا پرسی

ساق-پا-پرسی
نام دیگر: ساق پا با دستگاه پررس پا
نام انگلیسی: Calf Raise On Leg Press Machine

ساق پا هالتر نشسته

ساق-پا-هالتر-نشسته
نام دیگر:
نام انگلیسی: Seated Barbell Calf Raise

آناتومی عضله

ساق قسمت پشتی و پایین پا ها محسوب می شود. عضلات ساق نیز مطابقا قسمت پایینی پا ها شناخته می شود. دو عضله بزرگ این قسمت که به آنها عضلات ساق پا گفته می شود از طریق تاندون آشیل به پاشنه ها متصل شده اند.

عضلات اطراف ساق در دسته‌هایی قرار گرفته‌اند بطوری‌که اطراف هر دسته پرده‌های بافتی محکمی به نام فاسیا Fascia قرار گرفته و آن دسته را از دسته‌های دیگر جدا می‌کند. به هر کدام از این دسته‌ها کمپارتمان Compartment میگویند. ساق چهار کمپارتمان دارد

  • کمپارتمان قدامی (جلویی)
  • کمپارتمان خارجی
  • کمپارتمان خلفی (پشتی) سطحی
  • کمپارتمان خلفی عمقی

کمپارتمان خلفی یا پشتی ساق دو قسمت دارد. یک قسمت آن سطحی بوده و در زیر پوست قرار دارد. قسمت اعظم حجم عضلات پشت ساق را این دسته از عضلات تشکیل می‌دهند. دسته دوم عضلات خلفی ساق کمپارتمان پشتی عمقی است که در زیر کمپارتمان سطحی قرار دارد. حجم این عضلات نسبت به دسته قبلی کمتر است.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. خیلی عالی بود…تموم حرکات مربوط به تمام عضلات رو خوندم که ب نظرم جامع و مفید واقع شد….از مدیر سایت کمال تشکر رو دارم🌷🌷🌷🌷🌷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا