GYMEXTREME
بدنسازی - فیتنس

آموزش حرکات ساق پا بدنسازی

0 ۱,۰۵۵

آموزش حرکات ساق پا بدنسازی

ساق ها، عضلاتی که توجه زیادی به آن ها جلب نیست ولی داشتن ساق های بزرگ خواسته همه ورزشکاران است. ساق ها و وسواسی که ورزشکاران به آن ها دارند عارضه ای است که نمی توان آن را توضیح داد. در واقع ساخت عضلات بزرگ ساق کمی سخت می باشد. مطالعات اخیر نشان می دهد که در 5 سال گذشته خواهان ساق های بزرگ در میان ورزشکاران افزایش پیدا کرده است. با ما باشید با حرکات ساق پا مناسب جهت تقویت این عضلات.

درخواست حرکت

در این بخش تقریبا آموزش تمامی حرکات این عضله را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. حرکاتی که موجود نیستند را میتوانید از قسمت درخواست حرکات، نظرات، تماس با ما و شبکه اجتماعی درخواست دهید.

حرکات ساق پا

آناتومی عضله

ساق قسمت پشتی و پایین پا ها محسوب می شود. عضلات ساق نیز مطابقا قسمت پایینی پا ها شناخته می شود. دو عضله بزرگ این قسمت که به آنها عضلات ساق پا گفته می شود از طریق تاندون آشیل به پاشنه ها متصل شده اند.

عضلات اطراف ساق در دسته‌هایی قرار گرفته‌اند بطوری‌که اطراف هر دسته پرده‌های بافتی محکمی به نام فاسیا Fascia قرار گرفته و آن دسته را از دسته‌های دیگر جدا می‌کند. به هر کدام از این دسته‌ها کمپارتمان Compartment میگویند. ساق چهار کمپارتمان دارد

  • کمپارتمان قدامی (جلویی)
  • کمپارتمان خارجی
  • کمپارتمان خلفی (پشتی) سطحی
  • کمپارتمان خلفی عمقی

کمپارتمان خلفی یا پشتی ساق دو قسمت دارد. یک قسمت آن سطحی بوده و در زیر پوست قرار دارد. قسمت اعظم حجم عضلات پشت ساق را این دسته از عضلات تشکیل می‌دهند. دسته دوم عضلات خلفی ساق کمپارتمان پشتی عمقی است که در زیر کمپارتمان سطحی قرار دارد. حجم این عضلات نسبت به دسته قبلی کمتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.