GYMEXTREME
بدنسازی - فیتنس

حرکات بدنسازی

0 2,105

آموزش حرکات بدنسازی

آموزش تمامی حرکات بدنسازی به همراه فیلم و توضیحات. در این بخش از سایت سعی کرده ایم آموزش تمامی حرکات بدنسازی را برای شما تهیه نماییم.شما همواره می توانید حرکاتی که موجود نیستند را درخواست دهید تا در اسرع وقت برایتان آماده سازیم. حرکات بدنسازی را در کل به دو دسته : ترکیبی و ایزوله که در ادامه مطلب برایتان توضیح خواهیم داد.

آموزش حرکات سینه

پرس سینه هالتر،پرس سینه دمبل،کراس اور و…..

آموزش حرکات پا

اسکات،پرس پا،جلوران،پشت ران،و…

آموزش حرکات جلوبازو

جلوبازو هالتر،جلوبازولاری،جلوبازو دمبل،و…

آموزش حرکات پشت بازو

پشت بازو هالتر،نشرجانب،نشر از جلو و …

آموزش حرکات زیربغل

زیربغل سیم کش،زیربغل هالتر خم،زیربغل قایقی،و…

آموزش حرکات سرشانه

سرشانه هالتر،نشرجانب،نشر از جلو و …

آموزش حرکات کول

کول هالتر،شراگ دمبل،کول دمبل،و…

آموزش حرکات ساعد

ساعد هالتر،ساعد دمبل،ساعد سیم کش و …

حرکات بدنسازی ترکیبی و ایزوله

حرکات ترکیبی در مقایسه با حرکات ایزوله که با دستگاه های تجاری انجام میگیرند قلب ورزش های بدنسازی و فیتنس به حساب می اید. تمرکز حرکات بدنسازی بر شبیه سازی برخی حرکات روزانه و تنوع حرکات در بازه گسترده تحرکی ماست. همچنین حرکات ایزوله هنوز هم منافع خود را داشته و جایگاه خاصی خود را در برنامه های تمرینی بدنسازی و فیتنس حفظ کرده اند.

حرکت ترکیبی چیست؟

حرکت ترکیبی نوعی از حرکات بدنسازی چند مفصلی است که چندین عضله یا گروه عضلانی را همزمان تحت فشار قرار می دهد.
یک نمونه عالی از حرکات ترکیبی اسکات می باشد که عضلات زیادی را در پشت و شکم و پا ها تحت فشار قرار می دهد. از جمله : عضلات ران، همسترینگ (پشت ران)، ساق ها، باسن، عضلات پایینی پشت و شکم.

حرکات ایزوله چیست؟

حرکات ایزوله کاملا متفاوت از حرکات ترکیبی است به طوریکه این حرکات همزمان فقط یک عضله را تحت فشار قرار می دهند. از نمونه های بارز این حرکات جلو بازو هالتر و جلو ران دستگاه می باشد. این حرکات اغلب با دستگاه های تجاری در باشگاه ها اجرا می شوند. حرکات ایزوله اغلب در فیزیوتراپی ها و مراکز توانبخشی برای تقویت ماهیچه های ضعیف و رفع نامتعادلی هایی که در اثر آسیب، ضربه و بیماری ایجاد شده اند.

فواید حرکات بدنسازی ترکیبی

برای ورزشکاران حرفه ایی که میخواهند از برنامه تمرینی خود به بهترین نحو ممکن بهره ببرند، حرکات ترکیبی را توصیه میکنیم چرا که این حرکات به حرکات زیاد دیگری را در بر میگیرد. دلایل زیادی برای استفاده از حرکات ترکیبی است:

  • به طور کلی کالری زیادی می سوزانند.
  • شامل فعالیت های حرکتی روزمره نیز می شود.
  • می توانید تمرنات کل بدن را سریع تر انجام دهید.
  • تقویت هماهنگی، پاسخ دهی و تعادل
  • بالا بردن استحکام مفاصل
  • کاهش آسیب های ناشی از ورزش
  • کمک به تمرین با وزنه های سنگین و ساخت عضلات سریع

حرکات ترکیبی رایج

فواید حرکات بدنسازی ایزوله

حرکات ایزوله اغلب برای تصحیح ناهماهنگی ماهیچه ها یا تقویت عضلات ضعیفی که آسیب دیده بودند استفاده می شوند. ایزوله کردن عضله گاها در تقویت و فعال سازی عضله ها موثر است. دلیل دیگری برای استفاده از حرکات ایزوله، افزایش سایز و حجم عضلات می تواند باشد. پس اگر خواستار عضلات جلو بازو بزرگتری هستید بهتر است ند حرکت ایزوله جلوبازو در برنامه خودتان اضافه نمایید.

حرکات ترکیبی رایج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.