آموزش حرکات ساعد بدنسازی

حرکات-ساعد

آموزش حرکات ساعد بدنسازی

ساعد های قوی در بلند کردن وزنه های سنگین و کار های روزمره از جمله: برداشتن وسایل، نگه داشتن اشیا، تمرینات ورزشی و حتی تکان دادن دست ها نیز ما را یاری می کنند. با انجام این حرکات ساعد می توان این عضلات را به خوبی تقویت کرد. عضلات و رباط های موجود در ساعد و دست نه تنها در حرکت دست در زوایای مختلف ما را کمک می کند بلکه از سایش استخوان های مچ دست و ساعد جلوگیری می کند. اگر عضلات ساعد ضعیفی داشته باشید انجام ورزش های متوسط با وزنه به آسیب دیدگی منجر خواهد شد. نکته مهم این که برای اجرای این حرکات لزومی برای استفاده از وزنه های سنگین ندارید.

نکته

در این بخش تقریبا آموزش تمامی حرکات ساعد بدنسازی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

درخواست

حرکات ترکیبی که موجود نیستند را میتوانید از قسمت درخواست حرکات، نظرات، تماس با ما و شبکه اجتماعی درخواست دهید.

حرکات ساعد

ساعد با هالتر روی میز

ساعد-با-هالتر-روی-میز
نام دیگر:
نام انگلیسی: Seated Barbell Wrist Curl

ساعد دمبل مچ معکوس تک دست

ساعد-دمبل-مچ-معکوس
نام دیگر:
نام انگلیسی: One Arm Seated Reverse Dumbbell Wrist Curl

ساعد با هالتر روی میز مچ بر عکس

ساعد-هالتر-معکوس-روی-میز
نام دیگر: ساعد هالتر مچ معکوس
نام انگلیسی: Reverse Barbell Wrist Curl Over Bench

ساعد با هالتر معکوس

ساعد-هالتر-معکوس
نام دیگر: ساعد با هالتر دست برعکس
نام انگلیسی: Reverse Grip Barbell Curl

ساعد سیم کش مچ معکوس

ساعد-سیم-کش-دست-برعکس
نام دیگر: ساعد سیم کش معکوس
نام انگلیسی: Reverse Grip Cable Curl

ساعد با دمبل نشسته

ساعد-دمبل
نام دیگر:
نام انگلیسی: Seated Dumbbell Wrist Curl

ساعد سیم کش از پشت

ساعد-سیم-کش-از-پشت
نام دیگر:
نام انگلیسی: Standing Cable Wrist Curl behind back

ساعد با هالتر از پشت

ساعد-هالتر-از-پشت
نام دیگر:
نام انگلیسی: Standing Wrist Curl Behind Back

عضله شناسی

عضلات ساعد ناحیه از اندام فوقانی بدن می باشد که مابین آرنج و مچ را در بر می گیرد. در آناتومی بدن اصطلاح ساعد برای مشخص کردن و جداسازی این ناحیه از اندام دست بکار می رود ولی از نظر فنی بخش تحتانی دست را ساعد می شناسیم.

به عبارت دیگر ساعد عضوی از اندام حرکتی فوقانی (جلویی) بدن بین آرنج تا مچ است که در بسیاری از پستانداران، پرندگان و خزندگان وجود دارد و از دو استخوان زند زیرین (اولنا) و زند زبرین (رادیوس) تشکیل شده‌است.

تقویت و ساخت عضلات زیبای ساعد فقط به خاطر زیبایی اندام نیست، این درست است که بالاتنه با ساعد های بزرگ زیباتر دیده می شود. ولی تقویت عضلات ساعد می تواند قدرت چنگ زدن و گرفتن و نگه داشتن هالتر در برخی حرکات چند مفصلی و اصلی چون ددلیفت گردد.

عضلات ساعد شامل سه بخش:
1- ماهیچه بازویی‌زبرزندی که بالای ساعد و نزدیک آرنج را شامل می شود.
2-فلکسورها عضلاتی که ناحیه زیرین ساعد را تشکیل می دهند.
3- اکستنسورها گروه عضلانی کوچک روی دست که در نزدیک مچ دست می باشند.

کوچکی این عضلات و شامل بودن فیبر عضلانی کند باعث می شود این عضلات رشد کند و بسیار آهسته ای داشته باشند.

برخی معتقدند حرکاتی چون ددلیفت، زیربغل هالتر خم و انواع شراگ باعث تقویت ساعدها می شود و نیازی به اجرای حرکات ساعد نمی باشد، ولی اینطور نیست چون نگه داشتن هالتر به صورت ایزومتریک صورت می گیرد، در واقع ساعدها فشاری نزدیک به حالت ساکن را تحمل می کنند و در نتیجه عضلات تمرین زیادی را شامل نمی گردند.

نحوه تمرین

ساعد ها در اکثر حرکات بدنسازی مخصوصا حرکات جلو بازو چون جلو بازو چکشی و جلو بازو مچ معکوس درگیر و تمرین داده می شوند. در حرکات ساعد نباید از وزنه های سنگین و تکرارهای سرعتی استفاده شود. تمرکز و سرعت و کنترل در اجرای حرکات ساعد امر مهمی می باشد که همواره باید رعایت شود.

حرکات ساعد

9 دیدگاه دربارهٔ «آموزش حرکات ساعد بدنسازی»

  1. profile avatar

    سلام
    میخواستم توصیه شما در جهت افزایش وزن در تیپ بدنی اکتومورف را بدونم

    و ایا مصرف کراتین باعث ریزش مو میشود ؟

    نحوه مصرف کراتین چگونه است در تمام طول سال میشود مصرف کرد ؟

    1. profile avatar

      افزایش وعده های غذایی مخصوصا غنی با کربوهیدرات
      گفته میشود ولی تجربه نکرده ایم
      4 روز اول یا هفته اول روزانه 20 گرم 5 گرم صبح 5 گرم ظهر 5 گرم بعد از ظهر 5 گرم شب
      مابقی روز ها روزانه 5 گرم

  2. profile avatar

    حرکات ساعد دمبل چرخشی و دستگاه از قلم افتاد
    سپاس فراوان از سایت خوبتون
    برای اپدیت هفتگی برنامم از سایت شما استفاده میکنم در جمع اوری مطالب انضباط خوبی دارید
    اگر لیست کامل تر بشه بازدیدتون بالاتر هم خواهد رفت
    ممنون از زحماتتون

    1. profile avatar

      حرکات ذکر شده رو به لیست اضافه کردیم. هدف ما کاملتر شدن و پاسخگویی برای شما عزیزان است . منتظر ورژن جدید وبسایت باشید . با تشکر

  3. profile avatar

    من یه سوال داشتم میخواستم بپرسم برای رفع کوچک بودن یک کول نسبت به دیگری چه باید بکنم که ه ردو مساوی باشند

  4. profile avatar

    سلام و خسته نباشین.. بنده دو ماه هست که بدنسازی انجام میدم. به این صورت که هر روز هفته بجز جمعه ورزش کردم به مدت یه ساعت.. شنبه بازو؛ یکشنبه سرشانه؛ دوشنبه سینه؛ و همینطور سه شنبه تا پنجشنبه هم همینطور به ترتیب؛ میخاستم ببینم استراحت فقد یک روز کافیه؟ عیبی نداره که من هر روز ورزش میکنم؟ البته که هر عضله رو دو بار تو هفته کار میکنم؛ ممنون میشم پاسخ بدین برای ماه سوم همین برنامه رو ادامه بدم یا نه؟

    1. profile avatar

      سلام ممنون از شما
      اگر مبتدی هستید به هیچ وجه برنامه تمرینیتون توصیه نمیشه
      پشت بازو شما 3 روز متوالی درگیر هست-سینه و سرشانه دو روز متوالی این برنامه تمرینی به شدت توصیه نمیشه به زودی آسیب و درد های مختلفی رو در عضلات ذکر شده احساس خواهید کرد
      توصیه میشه برنامه تمرینی مناسب برای مبتدی ها و هر عضله دوبار در هفته استاندارد و اصولی تهیه نمایید

  5. profile avatar
    عاشق بدنسازی ومربیگری دراون

    آموزش حرکات زیربغل را بگذارید برای درخانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن