درخواست برنامه بدنسازی
ساعدحرکات بدنسازی

آموزش حرکات ساعد بدنسازی

آموزش حرکات ساعد بدنسازی

ساعد های قوی در بلند کردن وزنه های سنگین و کار های روزمره از جمله: برداشتن وسایل، نگه داشتن اشیا، تمرینات ورزشی و حتی تکان دادن دست ها نیز ما را یاری می کنند. با انجام این حرکات ساعد می توان این عضلات را به خوبی تقویت کرد. عضلات و رباط های موجود در ساعد و دست نه تنها در حرکت دست در زوایای مختلف ما را کمک می کند بلکه از سایش استخوان های مچ دست و ساعد جلوگیری می کند. اگر عضلات ساعد ضعیفی داشته باشید انجام ورزش های متوسط با وزنه به آسیب دیدگی منجر خواهد شد. نکته مهم این که برای اجرای این حرکات لزومی برای استفاده از وزنه های سنگین ندارید.

نکته
در این بخش تقریبا آموزش تمامی حرکات ساعد بدنسازی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

درخواست
حرکاتی که موجود نیستند را میتوانید از قسمت درخواست حرکات، نظرات، تماس با ما و شبکه اجتماعی درخواست دهید.

حرکات ساعد

ساعد با هالتر روی میز

ساعد-با-هالتر-روی-میز
نام دیگر:
نام انگلیسی: Seated Barbell Wrist Curl

ساعد دمبل مچ معکوس تک دست

ساعد-دمبل-مچ-معکوس
نام دیگر:
نام انگلیسی: One Arm Seated Reverse Dumbbell Wrist Curl

ساعد با هالتر روی میز مچ بر عکس

ساعد-هالتر-معکوس-روی-میز
نام دیگر: ساعد هالتر مچ معکوس
نام انگلیسی: Reverse Barbell Wrist Curl Over Bench

ساعد با هالتر معکوس

ساعد-هالتر-معکوس
نام دیگر: ساعد با هالتر دست برعکس
نام انگلیسی: Reverse Grip Barbell Curl

ساعد سیم کش مچ معکوس

ساعد-سیم-کش-دست-برعکس
نام دیگر: ساعد سیم کش معکوس
نام انگلیسی: Reverse Grip Cable Curl

ساعد با دمبل نشسته

ساعد-دمبل
نام دیگر:
نام انگلیسی: Seated Dumbbell Wrist Curl

ساعد سیم کش از پشت

ساعد-سیم-کش-از-پشت
نام دیگر:
نام انگلیسی: Standing Cable Wrist Curl behind back

ساعد با هالتر از پشت

ساعد-هالتر-از-پشت
نام دیگر:
نام انگلیسی: Standing Wrist Curl Behind Back

عضله شناسی

عضلات ساعد ناحیه از اندام فوقانی بدن می باشد که مابین آرنج و مچ را در بر می گیرد. در آناتومی بدن اصطلاح ساعد برای مشخص کردن و جداسازی این ناحیه از اندام دست بکار می رود ولی از نظر فنی بخش تحتانی دست را ساعد می شناسیم.

به عبارت دیگر ساعد عضوی از اندام حرکتی فوقانی (جلویی) بدن بین آرنج تا مچ است که در بسیاری از پستانداران، پرندگان و خزندگان وجود دارد و از دو استخوان زند زیرین (اولنا) و زند زبرین (رادیوس) تشکیل شده‌است.

تقویت و ساخت عضلات زیبای ساعد فقط به خاطر زیبایی اندام نیست، این درست است که بالاتنه با ساعد های بزرگ زیباتر دیده می شود. ولی تقویت عضلات ساعد می تواند قدرت چنگ زدن و گرفتن و نگه داشتن هالتر در برخی حرکات چند مفصلی و اصلی چون ددلیفت گردد.

عضلات ساعد شامل سه بخش:
1- ماهیچه بازویی‌زبرزندی که بالای ساعد و نزدیک آرنج را شامل می شود.
2-فلکسورها عضلاتی که ناحیه زیرین ساعد را تشکیل می دهند.
3- اکستنسورها گروه عضلانی کوچک روی دست که در نزدیک مچ دست می باشند.

کوچکی این عضلات و شامل بودن فیبر عضلانی کند باعث می شود این عضلات رشد کند و بسیار آهسته ای داشته باشند.

برخی معتقدند حرکاتی چون ددلیفت، زیربغل هالتر خم و انواع شراگ باعث تقویت ساعدها می شود و نیازی به اجرای حرکات ساعد نمی باشد، ولی اینطور نیست چون نگه داشتن هالتر به صورت ایزومتریک صورت می گیرد، در واقع ساعدها فشاری نزدیک به حالت ساکن را تحمل می کنند و در نتیجه عضلات تمرین زیادی را شامل نمی گردند.

نحوه تمرین

ساعد ها در اکثر حرکات بدنسازی مخصوصا حرکات جلو بازو چون جلو بازو چکشی و جلو بازو مچ معکوس درگیر و تمرین داده می شوند. در حرکات ساعد نباید از وزنه های سنگین و تکرارهای سرعتی استفاده شود. تمرکز و سرعت و کنترل در اجرای حرکات ساعد امر مهمی می باشد که همواره باید رعایت شود.

حرکات ساعد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آموزش حرکات زیربغل را بگذارید برای درخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا